דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקראת שנת הלימודים החדשה- זה לא רק עניין כספי 

מאת    [ 05/08/2010 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 2687 פעמים ]

אנחנו כבר בחצי השני של החופש הגדול ומתחילים להתארגן לקראת שנת הלימודים החדשה. משום מה, בלי סיבה מיוחדת, ולמרות שאני כבר 20 שנה מתכוננת עם ילדי לקראת שנה הלימודים, אני מתרגשת בכל פעם מחדש.

המאמר הזה ידבר על הקניות לקראת תחילת שנת הלימודים. מי שקרא את מאמרי הקודמים יודע, שאני דוגלת בקו אחיד של התנהלות ולא הכול זה עניין של כסף. גם הפעם, יש להתנהג באותה מדייניות- תקשורת וסדר עדיפויות. אני אחזור ואומר, בסופו של דבר, אנו ההורים המחליטים הסופיים במידה ואין הסכמה. אל תפחדו מבכי לא לפני היציאה לקניה ולא בזמן הקניה.

קחו את רשמית הציוד, במידה ויש,(בדרך כלל יש רשימה כזו לתלמידי  בבתי הספר היסודיים) במידה ואין (חטיבת בינים ותיכון) שבו עם הילד ושאלו אותו מה הוא זקוק, אילו סוגי מחברות (רגילות, ספיראלה, דפדפת בקלסר) אלו סוגי עטים ועפרונות הוא רוצה, האם הוא רוצה יומן, קלמר וכדומה. ועשו סקר מחירים לבד ללא הילדים. 

רק לאחר שבדקתם את החנות שאתם רוצים לקנות, ורגע שלפני שאתם יוצאים מהבית תשבו, בצורה מכובדת וללא לחץ של זמן, עם הילדים ותסבירו להם מה אתם הולכים לקנות. ולמה? החנויות מוצפות בסוגים שונים מכל פריט, כמות המחברות, הצבעים, ואפילו מחקים ומדדים היא עצומה ומבלבלת. כל פריט שמכבד את עצמו במותג, עולה לפחות ב 30% יותר. לכן קיבעו עם הילדים מראש מה ניתן לקנות כמותג ומה לא. הצעתי לכם, פריט שיכולים להשתמש בו יותר משנה אחת, כגוןף קלמר ותיק, ניתן, אך לא חייב, לקנות עם מותג. הסבירו לילדים את הפרשי המחירים באחוזים, גם ילדים קטנים ניתן להסביר מה זה אחוז ע"י מהחשה.( כמו לקחת תפוח אחד שהוא 100% ולקחת תפוח נוסף להסביר מה זה 25%-50% וכדומה). רק לאחר שסיכמתם עם הילדים (תקשורת) והם הסכימו (עשו סדר עדיפויות) צאו לקניות. המודעות והידיעה מורידה המון מתח גם לנו ההורים וגם לילדים. והאווירה טובה כבר מהרגע הראשון. אין, אני רוצה ככה ולא ככה, תיקני לי, הבטחת לי, של הילדים, והמתמודדות שלנו ההורים, לפעמים עם יותר מילד אחד בו זמנית, במקום שיש בו עוד הרבה אנשים אחרים והחשש שלנו מה הם יגידו, כל המתח הזה- יורד.

ודבר אחרון, על תפחדו להיות הורים גם במקומות ציבוריים כמו החנות. במידה והילד שמפר את ההסכם ומתחיל "בהצגות" נקטו עמדה. אל תחששו מה אומרים מסביב, כל אלו שעומדים מסביב, הם הורים, את רובם אתם לא מכירים,  ואולי לא תכירו לעולם כך שלא משנה לכם איך אתם נראים בעיניהם (כמובן ללא אלימות פיזית או מילולית) ואת אלו שאולי אתם מכירים, אז מה! גם הם הורים. כאשר ילד  מתחיל לבקש דברים מחוץ להסכם, שיקלו את בקשתו, התייחסו אליה אל תשללו מיד. ראשית, אולי הוא צודק, שנית כאשר התייחסתם לבקשתו, והסברתם לו למה אתם לא חושבים כך, יש סיכוי שהוא יבין, ובסופו של דבר אתם הקובעים (כבר אמרנו זאת). במקרים חריגים, הפסיקו את הקניות בצורה חד משמעית, גם כאן יש סיכוי שכאשר הילד יראה שאתם מצד אחד, מאוד החלטיים ומצד שני, ממשיכים את הקניות לילד האחר (במידה ויש) הוא יתרצה. במידה ואין ילד נוסף, צאו מהחנות, גם אם היציאה מלווה בבכי של הילד.

נסו לשבת איתו על כוס מיץ/מים  ולחזק את ההסכם ובמידת היכולת חיזרו לחנות.

כבר אמרנו פעם "לא הבטחתי לך גן של שושנים"

שנת לימודים מוצלחת ומהנה ושנה טובה לכולנו.

 

 

 

לוקחים אחריות אביטל זברגר ליווי משפחות להתנהלות כלכלית מאוזנת avital42@zahav.net.il http://www.emunavital.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב